Laatste nieuws en komende events

DNA

Is kennis echt belangrijk? En is kennismanagement echt urgent?


Mar 9, 2012 - Vandaag de dag zien we een verschuiving van een operationeel-gedreven economie naar een kennis- en informatie-gedreven economie. U zou kunnen worden afgeleid door milieu-en financiële kwesties in de huidige economie, maar dat verandert niets aan het feit dat onze economie steeds meer wordt gedreven door kennis en informatie.

thinkIn deze economie zullen organisaties hun doel en doelstellingen moeten definiëren: het definiëren welk niveau van een kennisorganisatie ze nodig hebben of willen bereiken. Grote strategische vraagstukken en professionele uitdagingen vragen onze aandacht: vergrijzing, nieuwe manier van werken, kenniseconomie, innovatie, informatie overload, personeelstekort, vinden van expertise, delen en (hergebruiken) van kennis, productiviteit.

Deze onderwerpen zijn allemaal zeer actueel en uitdagend in ons leven, onze beroepen en onze activiteiten. Ze wijzen op de noodzaak voor implementatie van kennismanagement in uw organisatie om uw belangrijkste bezit te valoriseren: de kennis en expertise van uw medewerkers. Kennismanagement is een instrument dat kan helpen, om het hoofd te bieden aan het oplossen van genoemde vraagstukken. Niettemin blijft u zich afvragen:

  • hoe beginnen we?
  • wat zijn de do's en don'ts?
  • hoe kunnen wij succesvol zijn met kennismanagement?
  • wat is een eenvoudige pragmatische aanpak voor kennismanagement?
  • wat zijn de mogelijke resultaten?
  • ...?

Voor een solide fundament van uw toekomstige informatie- en kennismanagement initiatieven is het belangrijk te weten waar u staat, wat uw doelstelling is, de meest urgente domeinen zijn, hoe te beginnen ... ter oriëntatie hebben wij voor u enkele white papers beschikbaar:

  • understanding information - communication - knowledge
  • getting started with information - communication - knowledge
  • the true value of your expertise
  • het nieuwe werken en informatiebeheer bij kennisnetwerken


Terug